Hadiah Sastera Perdana Malaysia 2008/2009

Hadiah Sastera Perdana Malaysia 2008/2009
Penulis (Guru Cemerlang BM dan Munsyi Dewan) menerima Hadiah Sastera Perdana Malaysia 2008/2009 daripada YAB Tan Sri Dato' Hj. Muhyiddin Hj. Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia di Dewan Bankuet, Menara DBP, Kuala Lumpur pada 30 November 2010.

Monday, January 17, 2011

Karangan Tingkatan 1 - Keluarga Saya

Keluarga Saya

Nama saya Tan Yi Yang. Saya berumur tiga belas tahun. Ketinggian saya 162cm manakala berat badan saya pula 54kg. Saya dianggap tinggi dan gempal. Saya dan keluarga tinggal di Tanjong Malim. Keluarga saya terdiri daripada ibu bapa, saya dan adik saya. Hobi saya pada masa lapang ialah menunggang basikal.

Nama ayah saya ialah Tan Hun Aun. Ayah saya berumur lima puluh enam tahun. Ketinggiannya 170cm dan berat badannya ialah 72kg. Dia sangat tinggi dan kacak. Ayah saya seorang peniaga. Ayah saya amat berminat dalam permainan badminton. Dia juga suka makan buah-buahan dan menjauhkan diri daripada makanan yang bergoreng dan berminyak.

Ibu saya bernama Panom Sae Tan. Ibu saya berumur empat puluh lima tahun. Ibu saya sangat cantik seperti dewi. Ibu saya seorang suri rumah tangga. Ibu saya gemar memasak makanan yang enak.

Tan Yi Hee ialah adik saya. Dia berumur dua belas tahun. Dia juga tinggi, iaitu 157 cm dan mempunyai berat badan sebanyak 72 kg. Adik saya sangat comel dan gemuk. Dia gemar bermain permainan komputer, badminton dan sebagainya. Kadang-kala, saya berkelahi dengan adik nakal saya. Saya berdoa agar keluarga saya hidup aman, makmur dan bahagia selama-lamanya.

Nukilan pena:
Tan Yi Yang, Tingkatan 1 Hijau,
SMJK Katholik, 35900 Tg.Malim.

2 comments:

Navean Subramanian said...

karangan budak tadika je :p

ekin evans said...

saye sngt menyukai karangan ini...